Incorporating the Tuning approach in higher education curricular reforms and course design in Tanzania for enhancing graduates’ competencies: Stakeholders’ views

Incorporating the Tuning approach in higher education curricular reforms and course design in Tanzania for enhancing graduates’ competencies: Stakeholders’ views
24/05/2017
12:30 – 13:30
Aula 3 CRAI, 7ª planta. Calle de Ramón Rubial, 1 48009 Bilbao
 
Presentation title: Incorporating the Tuning approach in higher education curricular reforms and course design in Tanzania for enhancing graduates’ competencies: Stakeholders’ views

Date & Time: 24 May 12.30-13.30
Place: Aula 3, 7th floor, CRAI (library building)

Dr Johnson Muchunguzi Ishengoma is a Senior Lecturer and Head of the Department of Educational Foundations, Management and Lifelong Learning, School of Education, University of Dar es Salaam, Tanzania. He is a subject area expert (Higher Education Management) in Tuning Africa II Project, Visiting Researcher, DITA

Johnson M Ishengoma will present on graduate unemployment and un-employability due lack of competencies and skills required by employers and the labor market and proposes the application of Tuning approach in higher education reforms and course design to enhance graduate competencies and consequently employability in the Tanzania labor market and beyond.

 
  • Comparte este contenido:
  • E-mail
  • Linkedin
  • X
  • Agregar evento al calendario:

Un comentario

  1. El proyecto de Dr. Johnson Muchunguzi Ishengoma es muy interesante, es virtual la conferencia. Me gustaría escuchar su propuesta, en estos momentos estoy compartiendo con mis colegas como diseñar programas desde el enfoque por competencia para el logro del perfil de egreso y que sea un profesional capaz de resolver problemas que se le presenten en el contexto laboral y de la vida.
    Creo en el enfoque por competencia, lo considero una alternativa para mejorar la calidad educativa en la universidades, pero lo primero es tener bien claro cómo trabajar este enfoque ya que es cambiar de paradigma en la planificación y evaluacion de parte de todos los docentes, requiere que los docentes se empoderen del modelo ya que son la base para lograr cambios en el currículo y las competencias profesionales.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>