Zinema sozialaren zikloa: El silencio de los otros

2021/04/28
Sala Churruca y online

Pedro Arrupe Giza Eskubideen Institutuak, Deusto Campusek eta “Ongi etorri errefuxiatuak” saioak antolatutako zine sozialeko zikloaren barruan, apirilaren 28an. El silencio de otros filma izango da ikusgai aurrez aurreko formatuan (Churruca aretoan, lekua bete arte) eta online (streaming bidez).
Zinta ikusi ondoren, solasaldi bat egingo da, eta honako hauek hartuko dute parte:

• Pablo Mayoral, protagonista, Asociación de Ex-presxs del franquismo Komunikazio.
  • Manuel Ruiz, frankismoko preso ohien komuneko kidea.
  • Mayra Núñez Pastor, Pedro Arrupe Giza Eskubideen Institutuko doktoratu aurreko ikertzailea.

Aurrez aurreko eta online saioetarako izena emateko

El silencio de otros filmaren laburpena

Gaur egun, Espainian, munduko pertsona gehienek jakin ez arren, torturatzaile ospetsuak erabateko zigorgabetasunean dabiltza. Haien biktimak hiri berean bizi dira, batzuetan baita auzo beretan ere. Jaiotzean lapurtutako “desagertutako” seme-alaben bila ari dira milaka ama eta aita. Eta familia ugarik lege eta burokrazia arloko trabak dituzte espainiar lurraldean sakabanatutako hilobi komunetan dauden senide hilen gorpuzkinak berreskuratzeko.

El Silencio de otros filmak frankismoaren diktaduran (1939-1975) egindako krimen horien eta beste batzuen biktimen borroka isila agerian uzten du. Haien egileek zigorgabetasuna dute 1977ko Amnistiaren Legearen ondorioz. Dokumental honek Francisco Franco diktadorea hil eta lau hamarkada baino gehiagora Espainiak oraindik aurre egin nahi ez dion iragan mingarri bat erakusten digu. Eta biktimek eta haien familiek justiziaren bila 10.000 kilometrora borrokan nola jarraitzen duten kontatzen digu.