Europa, bidegurutze geopolitiko eta ekonomikoan

2022/10/27
Churruca aretoa. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

SEGURTASUNARI BURUZKO HITZALDIA
“EUROPA, BIDEGURUTZE GEOPOLITIKO ETA EKONOMIKOAN”

Antolatzailea:

GIZARTE ETA GIZA ZIENTZIEN FAKULTATEA, DEUSTUKO UNIBERTSITATEA

Arduradunak: Sergio Caballero eta Iñigo Arbiol doktoreak

Finantzazioa: DEFENTSA MINISTERIOA – ESPAINIAKO GOBERNUA
Europar Batasunak erronka berri ezezagunei aurre egiten die (negu luze baten aurrean energia-baliabideak kudeatzea, adibidez), baita ahaztuak ziruditen beste erronka batzuei ere (ekialdeko mugatik datorren mehatxu nuklear baten arriskua, adibidez).

Testuinguru horretan, faktore sistemiko eta estrukturalak gertatu dira, globalizazioaren krisitik hasi eta klima aldaketaren inpaktu gero eta handiagoraino, eta Covid19ren pandemia eta Ukrainako gerra bezalako izaera koiunturalagoko gertakarietan, Europar Batasunak berriz pentsatu behar izan du. Zein da bere lekua munduan? Zer rol geopolitiko hartu behar da bere gain eta, beraz, nolako harremana izan behar du auzokideekin? Nola borrokatu barruko ahultasunekin, esaterako euroeszeptizismoa eta eskuin muturra? Zein paper izan dezakete enpresek ekuazio honetan?

Konferentzia honen helburua da hausnarketa horiei heltzea, konferentzia magistral baten bidez, EBk mundu zalantzagarri eta aldakor honetan duen rola kokatzeko. Ondoren, ñabardura geopolitikoak, estrategikoak eta segurtasunekoak jorratuko dira diziplina anitzeko adituen mahai handi batean. Azkenik, enpresa munduko ordezkariekin hausnartuko da nola lagun dezaketen egungo krisi giroa gainditzen, Europako kontinentean energia garestia dela eta.