Eusko Legebiltzarraren II. simulazioa

2019/11/20 – 2019/11/23
Auditorium. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

Deustuko Unibertsitateak azaroaren 22 eta 23an Eusko Legebiltzarraren bigarren simulazioa egingo du. Proiektu hau, eztabaida-klubari lotutako ikasleek diseinatutako ekimena da, eta Eusko Legebiltzarraren eta Deustuko Unibertsitatearen arteko etengabeko hezkuntza-lankidetzak ahalbidetzen du (Deustu Campusa, Zuzenbide Fakultatea eta bertako Kooperatiben Ikasketen Institutua eta Etika Zentroa).

Simulazioan, ikasleek egiten ikasten dute, hau da, legegintzako prozesu osoa simulatzen dute, Eusko Legebiltzarrarena eredu gisa hartuta. Urtero hiru ekimen izapidetzen dira, hasieratik amaierara: testuaren idazketa, zuzenketa-fasea, eztabaida-fasea (ponentzian eta batzordean) eta azken bozketa Osoko Bilkuran. Eusko Legebiltzarraren prozesua zehazki erreproduzitzen da, Gobernu batekin, 75 legebiltzarkideekin, bere talde parlamentariekin, haien aholkulariekin, txostenekin, ponentziekin eta osoko bilkurekin. Azkenik, hiru osoko bilkura egingo dira, bi Deustuko Unibertsitatean eta beste bat Eusko Legebiltzarreko egoitzan bertan.

Eta aurten, azterketarako eta eztabaidarako erreferentzia gisa, izapidetzen ari diren edo Eusko Legebiltzarrean 2019. urtean zehar tramitatu diren hiru ekimen legegile hartu dira. Ikastaro hau Euskadiko Kooperatiben Lege-proiektua eta diru-sarrerak bermatzeko eta Euskal Memoria Historikoa lortzeko lege-proposamenak aukeratu dira. Halaber, bi hizkuntza ofizialetan ere lan egiten dute: gaztelania eta euskara.

Hiru legegintza-ekimenak zuzenketa simulatuen fasean daude une honetan. Bi aste horietan, ponentzia fasera (simulatua) eta batzordera (simulatua) igaroko dira. Azkenik, hiru batzordeen irizpenak osoko bilkurara eramango dira (simulazioa).

Hiru osoko bilkura egingo dira: lehenengo osoko bilkura Gasteizen bertan egingo da, Eusko Legebiltzarraren egoitzan bertan, azaroaren 22an, ostirala, 13: 00etatik aurrera. Bertan, Euskadiko Kooperatiben Legearen simulatutako proiektua monografikoki eztabaidatuko da.

Euskadiko Kooperatiben Lege-proiektuari dagokionez, eta gaiaren berezitasunaz, ikasleei aldez aurreko prestakuntza eman zaie kooperatibetan, eta Kooperatiben Lege-proiektua simulatua idazteko lanetan aritu dira. Eusko Jaurlaritzak aurkeztutako testua oinarritzat hartu dute, nahiz eta testu osoa ez landu, baizik eta, lege-proiektuaren testuko artikulu batzuk, 1-58 eta 78-101 artikuluak  hain zuzen, lege proiektuaren testua garrantzi handia baitu. Eusko Legebiltzarrean egindako agerraldiak aztertu dituzte eta taldeek aurkeztutako zuzenketak, bere zuzenketa simulatuak eta abar idazteko… Hau da, ponentzia oso aurreratuaren fasean dagoen benetako lege-proiektuarekin paraleloan lan egiten da.

Hurrengo bi osoko bilkura Deustuko Unibertsitatearen Bilboko campusean egingo dira, azaroaren 22a eta azaroaren 23a bitartean, eta, bertan, Euskal Memoria Historikoari eta Diru-sarrerak Bermatzeko Errenta Planari buruzko Legearen Proposizioak eztabaidatuko dira. Eta lan-prozedura bera jarraitu da aipatutako lege-proiektuan. Bi lege-proposamen horiek zuzenketa-fasean daude, eta aste honetan bertan egingo dute lan Ponentzia eta Batzorde simulatuetan, Deustuko Unibertsitatean eztabaidatu ahal izateko.

Eusko Legebiltzarreko Osoko Bilkuraren Simulazioa Parlamentuaren egoitzan izango da, datorren ostiralean, azaroaren 22an, 13: 00etatik aurrera, zuzenean, streaming bidez, Eusko Legebiltzarraren webgunearen bidez, 3. kanalean.