Askatasuna, Berdintasuna eta Anaitasuna? Demokrazia ordezkatzaileen pitzadurak zatiketa politikoaren aroan

2022/05/16
Online

Astelehenean, maiatzak 16, “Askatasuna, Berdintasuna eta Anaitasuna? Demokrazia adierazgarrien arrakalak zatiketa politikoaren aroan ” izeneko mintegia egingo da, Aristos Campus Mundus 2021 ikerketa proiektuaren barruan.

Mendebaldeko gizarteak demokrazia ordezkatzaileen eta askatasunaren ideiaren gainean eraikita daude. Eta hori esparru politikoan zein pribatuan ikusten dugu. Baina horiek zuzenbidearen eremu publiko eta pribaturako funtsezkoa den aurretiko ideia batetik abiatuta bakarrik funtziona dezakete: berdintasunetik. Mintegi hau bereziki problematikoak diren eta parlamentuek eta ordenamendu juridikoek erantzunik aurkitzen ez duten egoerei buruz eztabaidatzeko planteatzen da.

EGITARAUA:

16:00-16:15

Mintegia aurkezten eta moderatzen du.

Naiara Arriola Echaniz. Deustuko Unibertsitateko (Bilbo, Espainia) Zuzenbide konstituzionaleko irakasle arduraduna.

16:15-16:35

Herri Administrazioaren zeregina, interes orokorren bermatzaile gisa, zatiketa politiko eta sozialaren aroan

Antonio Jesús Alonso Timón. Comillas Unibertsitate Pontifizioko (Madril, Espainia) Zuzenbide Administratiboko irakasle laguntzailea.

16:35-16:55

Konstituzioa eta Demokrazia: tentsioak eta dilemak gaur egungo Mexikon

Manlio Fabio Casarin Leon. Ikerketa Juridikoen Institutuko ikertzailea eta Veracruzana Unibertsitateko (Veracruz, Mexiko) Zuzenbide Fakultateko katedraduna.

16:55-17:15

Hautagaiak hautatzea eta alderdi politikoek erabakiak hartzea, ordezkaritza-demokraziak indartzeko (edo ez)

17:15-17:35

Legebiltzarraren boterearen higadura demokrazia adierazgarrietan: eztabaida baterako elementuak

Luis Ignacio Gordillo Pérez. Deustuko Unibertsitateko (Bilbo, Espainia) konstituzio-zuzenbideko irakasle titularra.

17:35-18:05

15:05-18:15