“Metoo Universidad en ruta” mugimenduaren geldialdia Deustun

2022/09/28
Garate aretoa. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

Ameriketako Estatu Batuetan unibertsitateetako jazarpenaren aurkako lehen ikasle-sareak sortu zirenetik, gaur egun MeToo izenez ezagutzen ditugun mugimenduak etengabe hazi eta hedatu dira. Ekimen horien artean, “Metoo universidad en ruta” dago, estatu osoan problematika ezagutarazteko helburua duena, batez ere unibertsitateak hilabete honetan hasiko dituen lehen mailetako ikasleengana iristeko. Unibertsitateko, estatuko eta nazioarteko hainbat campusetatik ongi atera ziren emakume batzuek egin duten bezala, “isiltasuna haustea” da unibertsitate komunitate osoaren prebentzio eta jarduera modurik onena.

Ildo horretan, irailaren azken astean, bi ibilbide paralelotan bidaiatzen ari dira MeToo Unibertsitateko biktima batzuk, hilaren 26tik 30era bitartean. Ibilbide bat hilaren 27an aterako da Bartzelonatik iparraldeko unibertsitateetara, eta irailaren 28an Deustuko Unibertsitatean egingo dute geldialdia. Beste ibilbidea 26an atera da Valentziatik, eta hegoaldeko unibertsitate nagusietako batzuk zeharkatuko ditu. Bi ibilbideak hilaren 30ean izango dira, arratsaldean, Madrilen egingo den ekitaldi nagusian. Ekitaldi horretan, unibertsitateetako errektoreei eta komunikabideei egingo zaie dei.

MeToo Deustun

Deustuko Unibertsitatearen geldialdia 13:00etatik 14:00etara izango da Garate aretoan. Unibertsitate Komunitateko eta Agenda 2030eko errektoreorde Juan Jose Etxebarriak eta Zuzenbide Fakultateko dekanoak, Gema Tomasek, emango diote hasiera ekitaldiari. Deustuko Unibertsitatean jazarpena prebenitzeko I. Protokoloa aurkeztuko dute, Pedro Arrupe Giza Eskubideen Institutuko Dolores Morondok eta Erasmus Mundus «Human Rigths Policies and Practise» Masterraren zuzendariak.

Ondoren, Laia Tarragona, “Gearing Roles” proiektuaren koordinatzaile exekutiboa eta “Resistirè” Europako proiektuaren ikertzailea, Deustuko Unibertsitatean Berdintasun Planaz eta Ekintzez mintzatuko da. Jardunaldia osatzeko, Ana Vidu, Individual Fellowship (Deustuko Unibertsitatea) eta Marie Sklodowska-Curie (Kalifornia-Berkleyko Unibertsitatea) ikertzaileak parte hartuko dute, honako gai honekin: «UniswithHeart: elkartasun sareen analisia eta sexu jazarpenaren aurkako prebentzio, jarduera eta laguntza mekanismoak hobetzeko ekintzak».

Programa eta izen ematea