NEXT GENERATION EU: Pandemia osteko susperraldi ekonomikoa eta Europar Batasuneko finantzen babesa

2024/03/18
Auditorium. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

Jean Monnet EU-BREATHE Katedrak (EU Budget for Recovery – Effectiveness and Accountability To Harbor resilience) Kongresua egingo du, eta bertan lehen mailako profesional eta akademikoek Europar Batasunak pandemiaren ondoren dituen finantza erronka nagusiak argituko dituzte. Covid ’19ak eragindako krisi ekonomikoari eusteko, estatu kideek NextGenerationEU izeneko tresna berezi bat onartu zuten 2021ean, aldi baterako berreskurapena egiteko. Tresna horrek baimena ematen dio Europako Batzordeari Batasunaren izenean 750.000 milioi euro arteko zor publikoa jaulkitzeko. 27 estatu kideak ados jarri ziren elkarrekin zorpetzeko, etorkizun bateratu batean inbertitzeko asmoz.

Next Generation EUren zutabe nagusia Berreskuratze eta Erresilientzia Mekanismoa da. Mekanismo horrek dirulaguntzak eta inbertsioak bideratzen ditu estatu kideetan, “berreskuratze eta erresilientzia plan nazionalak” izenekoetan oinarrituta. Erronka nagusietako bat da funts horien finantza-kudeaketa ona ziurtatzea, gure sorkuntzan bakarra den garapen eta modernizazio aukera hori irregulartasunetan, kudeaketa txarrean eta delinkuentzia ekonomikoan xahutu ez dadin.

Izena emateko

MARTXOAK 18, ASTELEHENA (arratsaldez) – Mendeurreneko Auditoriuma

15.00 Irekiera ofiziala

Gema Tomás Martínez. Zuzenbide Fakultateko dekanoa.

María Luisa Sánchez-Barrueco. Jean Monnet EU-BREATHE katedra.

15.10-17.00 Europar Batasunaren Finantza Interesen Babesa Zigor Zuzenbidearen bidez

“Kapitalak zuritzearen aurkako borroka” Juan Antonio Salazar Europako Batzordea.

“Europako Fiskaltza”. Antonio Zarate Conde. Europako fiskal ordezkaria Espainian.

MARTXOAK 19, ASTEARTEA (goizez) – Txurruka aretoa

11.00 – 13.00 Post-Pandemic EU Budget: Financing and Controlling Recovery

Moderatzailea: María Luisa Sánchez-Barrueco. Jean Monnet katedra EU-BREATHE

Giacomo Benedetto. Reader in Politics. International Relations and Philosophy. Royal Holloway University of London.

Andreea Hancu-Budui. Auditorea eta irakaslea. Valentziako Unibertsitatea.

Paul Stephenson. Associate Professor of Political Science. University of Maastricht.

13.00 Amaiera