Garapen berriak europar segurtasun eta defentsan: Brexit ondoko politika integratuago baterantz?

2018/10/02
Ellacuria aretoa. Calle de Ramón Rubial, 1 48009 Bilbao

2016tik, Segurtasuna eta defentsako politika bateratua garapen handia izaten ari da eta aldaketa handiak ekarri ditu sektore horretan, Europar Batasunaren etorkizunari buruzko hausnarketaren barruko egungo testuinguruko dinamikoenean. Egungo inguru geopolitikoko erronka berriei eta Erresuma Batua EBtik irteteko ikuspegiari erantzun beharra funtsezko gakoak dira, Segurtasuna eta defentsako politika bateratua berraktibatzea azaltzen dutenak. Mintegi zientifiko honek aribidean dauden ekimen eta ekintzarik nagusienak aztertuko ditu eta balioetsiko du zein neurritan diren jauzi kualitatiboa politika integratuago baterantz edo, alderantziz, urrats bat gehiago diren gobernuen Segurtasun eta defentsako politika bateratu luze eta bihurrian.

EGITARAUA

18:00. Inaugurazioa: Gema Tomás Martínez,  Zuzenbideko Fakultateko dekanoa.

18:15 Aurkezlea eta moderatzailea: Beatriz Pérez de la Heras, Deustuko Unibertsitateko Europar Batasuneko Zuzenbideko katedraduna.

18:25 Hacia una Unión Europea de la Defensa,  José Enrique de Ayala, Ejerzitoko Brigada Nagusia, erretiratua, eta Alternativas Fundazioko Europako Gaien Batzordeko kidea.

18:50  Tendencias de cambio en la defensa: repercusiones para la OTAN, la UE y los países europeosFélix Arteaga, Elcano Institutuko Segurtasun eta Defentsako Ikertzaile Nagusia.

19:15 El impacto del Brexit en la política de seguridad y defensa europea, José Luis Pontijas, Koronela, Segurtasun eta Defentsa arloko analista, Defentsa Nazionaleko Ikastetxea.

19:40  Debatea.

Mintegiaren antolatzailea Deustuko Unibertsitateko Zuzenbide Fakultateko “Europaren Integrazioa eta Ondasun Zuzenbidea” ikertaldea da, eta jarduera honetarako diru-laguntza jaso dute Defentsa Ministerioko Politika arloko Idazkaritza Nagusitik.

Izena emateko

Parte hartze ziurtagiria emango zaie ekitaldira joaten diren guztiei.