FOODRUS proiektuko partzuergoaren bilerak

2022/09/12 – 2022/09/14
Churruca aretoa. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

FoodRUs europar proiektuko ikertzaileak irailaren 12, 13 eta 14an elkartuko dira Deustuko Unibertsitateko Bilboko campusean. FoodRUS Proiektuaren helburua da nekazaritzako elikagaien katean xahutzea eta galtzea murrizteko elkarlaneko elikadura-sistema zirkular berritzaile bat garatzea.

Hori izango da Horizon 2020 proiektuaren bizitzako lehen topaketa erdipresentziala. 42 hilabetez egingo da, eta Deustuko Unibertsitateak koordinatuko du, Ainhoa Alonso (IP nagusia) eta Deitze Otaduy (proiektuen zuzendaria) buru dituen Ingenieritza, Zuzenbide eta Osasun Zientzien Fakultateko diziplinarteko ikertzaile talde baten bidez.

Gainera, FoodRusek EBko 10 herrialdetako 29 bazkideren partaidetza du, baita erakunde desberdinetakoak ere, hala nola enpresak, erakunde akademikoak eta ikerketakoak.

Hurrengo egunetako bileretan, Deustuko Unibertsitatearekin batera, honako hauek dira partehartzaileak: GEO, ENG, ACR+, AIN, AU, FEBEA, BCC, G! E, HAZI, FLORETTE, Vegamayor, EROSKI, CORREOS, ZAMUDIO, TXORIERRI, Behargintza, ELIKA, EDER, JESPERS, HEDNADU, FOCADX, SUA, TXOVADI

Planetarekin konprometitua

FoodRUs bat dator Nazio Batuen Garapen Jasangarriko Helburuekin, bereziki   12. GJHarekin: Ekoizpen eta Kontsumo Arduratsuak, izan ere, Europan tokiko elikadura sistema erresilienteak sortzea du helburu, elikagaiak galtzea eta xahutzea prebenituko duten irtenbide zirkularren bidez. FoodRusek nekazaritzako elikagaien balio-kateak aztertzen dituzten 23 irtenbide zirkular probatuko ditu hiru eskualde pilotutan: Espainian (barazki-katea eta entsalada prestatuak), Danimarkan (haragi- eta arrain-katea) eta Eslovakian (ogi-katea).

Proiektuak gizarte-inpaktu handia sortzea espero da, ez bakarrik elikagaiak galtzeko eta xahutzeko sisteman, baita erreferentziazko ingurune sozioekonomikoan ere, eskualdeetako estrategia berrien, enpresen sorreraren eta pobreziaren murrizketaren bidez. Ainhoa Alonsoren hitzetan, “Proposatutako irtenbideek tokiko elikadura sistemako eragile guztien gaikuntza eta inplikazioa ahalbidetuko dute (landa eremutik hasi eta azken kontsumitzaileenganaino, baita administrazio publikoa, hondakinen kudeatzaileak, ETEak eta finantza-erakundeak ere), elikagaien galeraren eta xahutzearen erronkari aurre egiteko komunitate zentzua eta eragileen arteko aliantza sortuko da”.

FoodRum-i buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu webgune hau edo proiektuaren sare sozialak: (Linkedin, Twitter)