UNISWITHEART: Elkartasun sareak eta gizarte tresnak jasarpenaren eta sexu-indarkeriaren aurka

UniswithHeart

2024/05/10
Garate aretoa. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

Erakundeetan sexu-jazarpena gizarte mailako gaitza da eta UniswithHeart ikerketa-proiektuaren esparruan landu da. Student networks leading the struggle for universities free of sexual violence: mechanisms to support survivors, inspiring institutional changes for violence prevention Ana Vidu ikertzailearen eskutik ari da lantzen. Hamaika kasuren azterketak eta hirurogeita hamar bat elkarrizketa sakonek, eztabaida taldeek eta behaketa parte hartzaileek Estatu Batuetan eta Espainian gauzatu diren tresna eta ekintza zehatzen eta kasu errealen azterketa gehitu dute. Ikerketa zientifiko horren emaitzek agerian uzten dute mekanismo formalek eta informalek zer-nolako garrantzia duten unibertsitateetan eta erakundeetan; konfidentzialtasuna, prestakuntzak eta laguntza tresnen esternalizazioa bezalako elementuak aztertzen ditu, eta “CARE Centers” laguntza zentroen ereduak nabarmentzen ditu jarraitu beharreko adibide gisa; izan ere, mekanismo informalen formalizazioa erakusten dute, laguntza profesionalarekin eta ikaslearengan oinarrituta.

Datorren ostiralean, maiatzak 10, Ana Vidu ikertzaile soziologoak Marie Sklodowska Curie proiektu europarraren esparruan egindako sexu-jazarpenaren biktimei laguntzeko mekanismoei eta elkartasun-sareei buruzko proiektuaren emaitzak aurkeztuko ditu. Ana Vidu ikertzaile soziologoak gizarte mailako gaitz hori desagerrarazteko dauden tresnak aztertu ditu Ameriketako eta Espainiako Unibertsitateetan, eta lanaren oihartzunak inplementatu ditu, Deustuko Unibertsitatean hainbat urtetan egindako elkarrizketen eta hedapeneko eta transferentziako ekintzen bidez. Proiektu hori Kaliforniako Berkeleyko Unibertsitatean egin da, unibertsitate hartako Michael Burawoy katedradun eta soziologian nazioarteko erreferente denaren zuzendaritzapean.

Ekitaldian Valeska Ferrer Comillaseko Unibertsitateko irakasleak hartuko du parte, Jesusen Lagundiaren Espainiako Probintziako Jordan Elizako abusuen egiturazko kausei buruzko ikerketa proiektuaren koordinatzaileak.

Halaber, jardunaldian parte hartuko du Ramón Flecha Bartzelonako Unibertsitateko Soziologiako katedradunak, Gema Tomás Zuzenbide Fakultateko dekanoak eta Deustuko Unibertsitateko ikerketa proiektu horren tutoreak.

Ekitaldian Deustuko Unibertsitateko errektorea, Unibertsitateko Elkarteko eta 2030  Agendako errektoreordea eta Europako Batzordeko ordezkari bat izango dira.