V. Jardunaldia. Segurtasuna eta garapena: El desafío ruso a occidente

2022/09/16
Garate aretoa. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

NAHITAEZKO ERREGISTROA FORMULARIO BIDEZ

Tentsio kontzeptualak segurtasuna eta garapena binomioan kokatu ondoren (lehen edizioa, 2017), eta MENA eskualdearen kasu espezifikoa aztertu ondoren, hurbiltasun geografikoagatik, bai eta Espainiako kanpo-politikarako (bigarren edizioa, 2018), Ekialdeko Auzotasunarentzat (2019) eta Txinarentzat (2021) suposatzen dituen erronkengatik ere, Errusiak Ukraina inbaditu zuen. Horrek, 1945ean sortu zen eta 1991n Gerra Hotzaren amaieran finkatu zen nazioarteko harremanen sistemaren erronkari buruzko eztabaida egitera behartzen gaitu.

Errusiak Ukraina inbaditu izanak Europa eta munduaren zati handi bat shock egoeran utzi ditu, eta ekintza-batasuna bultzatu du Errusia nazioarteko komunitatean blokeatzeko eta jarduera ekonomiko, militar eta politikoak mugatzeko zigorretan eta hartutako neurrietan. Une horretatik aurrera, Europako segurtasun-ordena aldatzeko Errusiaren asmoak planteatzen dira. Bigarrenik, betiko bakeari buruzko ilusioari amaiera eman zaio, baita Francis Fukuyamak 90eko hamarkadan protagonizatu zuten Historiaren amaierari buruz ezagutarazi zuen ideiari ere. Azkenik, berretsi egiten da garai aldaketa bat, eredu geopolitiko berri baten agerpenarekin, nazioarteko ordena eta bere eragile eta faktore nagusiak iraultzen dituena.

15:00-15:15  Inaugurazioa

Dekanatukua. Gizarte eta Giza Zientzien Fakultatea. Deustuko Unibertsitatea

Antonio Núñez García-Saúco. Espainiako enbaxadorea. Nazioarteko Ikasketen Europako Institutuko (IEEI) presidentea

Jesús Argumosa Pila. Dibisioko jenerala (E). Espainiako Militar Idazleen Elkarteko (AEME) presidentea.

15:15-16:00  Inaugurazio hitzaldia:

Tendencias geopolíticas en el primer tercio del siglo XXI, a cargo de Carlos Miranda, Embajador de España.

16:00-17:00  Mahai ingurua 1 (Moderatzailea: Antonio Núñez García-Saúco. IEEIko presidentea.)

El impacto de la guerra de Ucrania en el orden mundial

Almirante (R) Jose María Treviño. MILREP ohia eta AEMEko kidea

La guerra en Ucrania

GD (R) Jesús Argumosa Pila. AEMEko presidentea

La bipolaridad dual.

Dr. Eric Pardo. Deustuko Unibertsitatea

El camino hacia la guerra en Ucrania: claves sobre la agresión rusa y posibles soluciones

17:00-17:15 Atsedenaldia kaferako

17:15-18:15 Mahai ingurua 2 (Moderatzailea: Sergio Caballero. Deustuko Unibertsitatea).

Impactos y reacciones a la guerra: Estados Unidos, Unión Europea y China.

Georgina Higueras. Asiako Foroko zuzendaria.

La asociación de China y Rusia después de la guerra de Ucrania

Dr. Steffen B Rasmussen. Deustuko Unibertsitatea.

Interdependencia asimétrica y la disparidad de intereses en la UE frente al reto ruso.

Dr. Iñigo Arbiol. Deustuko Unibertsitatea.

La administración Biden y la apuesta por la defensa del orden internacional

18:15-19:15  Mahai ingurua 3 (Moderatzailea: Sergio Caballero. Deustuko Unibertsitatea).

Perspectivas de futuro. Las relaciones internacionales ante un mundo post-invasión

Rafael Calduch. Nazioarteko Harremanetan katedraduna Madrilgo Unibertsitate Konplutentsean.

Aproximación al orden mundial en el siglo XXI

Cristina Gortázar Rotaeche. Katedraduna. Universidad Pontificia de Comillas

A peste, fame et bello libera nos Domine:el hambre como arma de guerra.

Alberto Priego. Universidad Pontificia de Comillas. Madrid

Perspectivas de una Rusia sin Putin

José Luis Calvo koord. Director DICOESeko zuzendaria. Defentsa Ministerioa.

19:15-19:30 AMAIERA

Iñigo Arbiol. Deustuko Unibertsitatea.

Juan Francisco Martínez Núñez Almirantea (R) Juan Francisco Martínez Núñez. Defentsa Politikako idazkari nagusia (DIGENPOL).

NAHITAEZKOA IZENA EMATEA: https://forms.gle/bRC77WrBZs5TXodb6