Mintegia Deusto Business School Health-en: “DMS eta multimorbilitatea: arreta integratuaren erronka”

2018/11/09 – 2018/11/10
Icaza Auditorium. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

Diabetesa eta beste gaixotasun kroniko batzuk dituztenenganako arreta hobetzeko, eta kontzientziatzeko, azaroaren 9an eta 10ean, I. mintegia izango da Deustuko Unibertsitatean: “Diabetesa eta multimorbilitatea: arreta integratuaren erronka”. Laguntzailea Boehringer Ingelheim da.

Espainian, hainbat ikerketa daude Diabetesaren epidemiologiari eta inpaktu ekonomikoari buruz. Adibidez, Di @ betesek ikerlanean identifikatu zuten diabetesaren prebalentzia % 13,8 zela eta ia 400.000 kasu kasu inguruko inpaktua zuela urtean. Horrez gain, ikerlanak adierazten duenez, 2 motako diabetesa duten pertsonen % 6k ez dakite gaixotasun hori dutenik.

Beste alderdi garrantzitsu bat da gizonezkoen % 87,6k eta DM2 duten emakumeen % 92k beste patologia kroniko batzuk dituztela. Ondorioz, DM2ren zaintzatik eratorritako gastuak osasun publikoko sistemen aurrekontu hartu behar dituzte bere gain, guztizkoaren % 13 ingurukoa dela estimatzen da.

DM2 duten pertsonek gaixotasunarekin lotutako konplikazioak dituzte, bai mikrobaskularrak eta makrobascularrak, bai eta gaixotasun kroniko handiagoak ere, DM2-rekin edo zahartzearen ondorioz edo beste faktore batzuekin lotuta.

Egoera horren aurrean, beharrezkoa da arreta integratuko eta pazientea ardatz duten arreta zaintzako ereduak berritzea. Horrela, gero eta handiagoa den biztanleria babesten da, behar konplexuak dituena, eta horiek artatzeko beharrezkoa da arreta eta koordinazio holistikoa profesional desberdinen artean, ikuspegi zatikatuak alde batera utzita.

Helburu horrekin eta Boehringer Ingelheim farmazia-konpainiaren babesari esker, Deusto Business School Healthek bi eguneko prestakuntza mintegia antolatu du. Bertan, profesional, zuzendaritza eta pazientearen ordezkari talde batek azalduko du nola integratu hobeto zerbitzu eta arreta, diabetesaren eta patologia anitz dituzten pertsonen osasunaren emaitzak hobetzeko. Era berean, topaketa guneak sortuko dira, osasun-arloko espezialitate eta asistentzia arlo desberdinetako adituek ezagutza partekatu dezaten.

Hori dela eta, mintegiaren helburua da lankidetza ildo berrien aurrerapena bultzatzea, kolektibo horren laguntza eta zaintza hobetzeko. Horretarako, kudeaketa-maila desberdinetako profesionalen aurkezpenak egingo dira, baita pertsonen profilari zuzenean aurre egin dioten osasun arloko profesionalak ere. Aurkezpenen bidez, praktikaren eguneroko errealitatea ikasgelara eramango dugu eta zaintzaren kalitatea hobetzeko bideaz hausnartuko dugu.

Jardunaldiari buruzko informazio gehiago izateko, Mintegiko weba ikusi esteka honetan.

Erreferentziak:

International Diabetes Federation. IDF Diabetes Atlas, 7th edition. Brussels, Belgium 2015. Eskuragarri hemen:www.diabetesatlas.org

Soriguer F, Goday A, Bosch-Comas A, Bordiu E, Calle-Pascual A, Carmena R, et al. Prevalence of diabetes mellitus and impaired glucose regulation in Spain: the Di@bet.es Study. Diabetologia.2012;55(1):88-93.

Nuño-Solinís R, Alonso-Morán E, Axpe JMA, Loiola PE, Orueta JF, Gaztambide S. Healthcare costs of people with type 2 diabetes mellitus in the Basque Country (Spain). Endocrinol Nutr. 2016;63(10):543-550.

Orueta JF, García-Álvarez A, García-Goñi M, Paolucci F, Nuño-Solinís R.Prevalence and costs of multimorbidity by deprivation levels in the basque country: a population based study using health administrative databases. PLoS One. 2014 Feb 27;9(2):e89787.