Tailerra: Zerbitzu publikoen eraginkortasuna neurtzea

2020/01/21
Deusto Business School Bilbao. Hermanos Aguirre Kalea, 2

Ikastaro honen bidez azaldu nahi dugu nolako garrantzia duen politika publikoen esparruan eraginkortasunaren ebaluazioak, une bakoitzean eskuragarri dauden baliabideekin ahalik eta gizarte premien estaldura maila onena emateko.

Horretarako, hainbat zerbitzu publikoren eraginkortasuna ebaluatzeko modu desberdinen alderdi kontzeptualak, teknika analitikoak eta adibide praktikoak aurkeztuko dira, osasun eta hezkuntza sektoreari arreta berezia jarrita.

Zehazki, muga parametrikoaren eta ez parametrikoaren teknikak deskribatuko dira, eta, azken horien barruan, zehatzago azalduko da Datuen Analisi Inguratzailea (DEA), izan ere eraginkortasuna, eta ahalmen eta muga nagusiak eta hedadura nagusiak neurtzeko gehien erabiltzen den tekniketako bat baita.

Azalpen hori osatzeko, azken urteotan egindako hainbat azterlan enpirikotan lortutako emaitzak aurkeztuko dira, ospitaleei, lehen mailako arretako zentroei eta lehen eta bigarren hezkuntzako ikastetxeei buruzko datuekin.

PROGRAMA

• Efizientziaren kontzeptuak: eraginkortasun teknikoa eta efizientzia esleitzailea.
  • Efizientziaren neurketa: ikuspegi parametrikoa eta ez-parametrikoa (DEA).
  • DEA ereduak ezaugarritzea. Abantaila eta muga nagusiak.
  • DEA software librea eta adibide argigarriak erabiltzea.
  • DEA ereduen oinarrizko handitzeak: eskalako errendimenduak, unitate efizienteen kualifikazioa, taldekako analisia eta faktore exogenoen tratamendua.
  • Kasu praktikoen azterketa osasun eta hezkuntza arloan.

IZENA EMATEKO

IRAKASLEAK

José Manuel Cordero Ferrera (Extremadurako Unibertsitatea)

Ekonomiako lizentziaduna eta doktorea Extremadurako Unibertsitatean (2006). Ikerketa esperientzia nagusia du sektore publikoan, hezkuntzaren ekonomian eta tokiko finantzaketan eraginkortasuna neurtzeko tekniken azterketan.  Gai horiei buruzko hainbat artikulu argitaratu ditu ospe handiko nazioko eta nazioarteko aldizkari zientifikoetan, horretaz gain hainbat liburu eta liburuen kapituluak era idatzi ditu. Gaur egun, Extremadurako Unibertsitateko Ekonomia Saileko Ekonomia Aplikatuaren arloko irakasle titularra da (Unibertsitateko katedraduna), eta Hezkuntzaren Ekonomiaren Elkarteko presidentea da.

Cristina Polo Fernández (Extremadurako Unibertsitatea)

Extremadurako Unibertsitatean Fisikan lizentziatua eta Ekonomia eta Enpresan doktorea da. Haren ikerketa ildo nagusien ardatza dira eraginkortasuna neurtzearekin eta hainbat zerbitzu publikotan aplikatzearekin lotutako alderdi konputazionalak. Hainbat argitalpen egin ditu ikerkuntza operatiboaren eta ekonomia aplikatuaren arloetan prestigioa duten nazioarteko aldizkarietan.  Gaur egun, ordezko irakaslea da UEXko Ekonomia Saileko Metodo Kuantitatiboen arloan. Aurretik, alderdi konputazionalekin lotutako ikerketa jarduerak ere garatu zituen UEXeko Sistema Sentsorial Adimendunen Laborategian (LSSI) eta Defentsa Ministerioko Teknika Aeroespazialeko Institutu Nazionalean (INTA).

Argibide gehiago:
Maider Urtaran