“Nekazaritzaren eta gastronomiaren erronkak eta aukerak” hitzaldia (“Ekonomia gizatiarrago baten alde” jardunaldiak)

2023/10/02
Auditorium. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

Ekonomia gizatiarrago baten alde jardunaldiak urriaren 2tik 5era egingo dira Deustuko Unibertsitateko Bilboko eta Donostiako campusetan, eta Alboan, Comparte Sarea, Deusto Campus eta DBS Transformaren arteko lankidetzatik sortzen dira. Unibertsitatearen helburu nagusia da topaketarako, elkarrizketarako eta hausnarketarako gune bat sortzea unibertsitate-komunitatearen eta esperientzia ekonomiko alternatiboen artean, tokikoak zein nazioartekoak. Jardunaldi horietan, hainbat jarduera egingo dira, hala nola hitzaldiak, tailer praktikoak, zinema forumak eta erakusketa eta eztabaida guneak, ekonomiaren hainbat ikuspegiren inguruan. Gainera, ekonomia gizatiarragoarekin konprometituta dauden enpresak eta erakundeak hurbiltzea bilatuko da, elkarrekikotasuna, elkartasuna eta ekitatea bezalako balioetan oinarrituta, azokan parte hartzen dutenek eta unibertsitate-komunitate osoak aukera bideragarritzat eta ez utopikotzat har ditzaten.

Orain arte, hainbat erakundek parte hartuko dutela baieztatu dugu: Bisubi Fundazioa, Approcap Kooperatiba, Cafe 5 Aromas, Kaitxo, Reciclanet, Fundación Residuos Cero, Kidenda, Intermon Denda, Formarte, Vegaizan, Oikocredit, Fiare, Ekhilur, Goiener, Fashion Revolution, Koopera eta beste asko.

Programa

Jardunaldiak urriaren 2an, astelehenean, inauguratuko dira, eta antolatzaileek eta sustatzaileek hartuko dute parte: Nacho Martínez (Bizkaiko Foru Aldundia), Mary Tere Guzmán (Alboan Fundazioa) eta Álvaro de la Rica (Deustuko Unibertsitatea).

Jarraian, Diego Valdiviesok (Bisubi Fundazioa) “Euskadiko nekazaritzaren eta gastronomiaren erronkak eta aukerak” izeneko hitzaldia eskainiko du.

Ondoren, mahai-ingurua egingo da elikaduraren balio-katearen maila desberdinetako ordezkariekin, eta UDAPA eta CIPCA izango dira, besteak beste, erakunde ekoizleak. Parte hartzen duten erakundeen profila askotarikoa denez, elkarrizketa hainbat fasetan egituratuko da: ekoizpenaren erronkari helduko zaio, eta nekazaritza kimikoetan oinarritutako ereduekin duen loturari, merkaturatzearen erronkari eta kontsumo kontzienteagoa sustatzeari. Berrikuntza sustatzeko estrategiak ere aztertuko ditugu, eta lankidetza arrakastatsuen adibideak partekatuko ditugu.

Jardunaldien lehen eguna amaitzeko, Demesina Guerrero kafe ekoizleak 5 Aromas de Piura antolakuntzan parte hartuko du, eta kafea eta txokolatea dastatzeko aukera emango digu.