Jardunaldiak. “Teologia eta antropologia berriak: zer da “gizakia izatea” XXI. mendean?

2024/02/27 – 2024/02/29
Garate aretoa. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

Otsailaren 27, 28 eta 29an, Teologia Fakultateak ohiko Teologia Jardunaldiak egingo ditu. Aurtengo izenburua: “Teologia eta antropologia berriak: Zer da gizakia izatea XXI. mendean?” Jarduerak mintegien inguruan antolatuko dira, prestakuntza teologikoa dutenei, beren lanbidea garatzen dutenei edo eliz eta gizarte arloetan kolaboratzen dutenei zuzenduak, eta jende guztiarentzat irekitako mahai-inguruak. Aurtengo edizioa bi modalitatetan egingo da: aurrez aurre eta online.

Gizakia da munduan duen errealitateaz, nortasunaz eta definizioaz galdetzen duen izaki bizidun bakarra. Zer da gizaki fisikoa? Historian zehar, erantzunak askotarikoak eta heterogeneoak izan dira. Gizakiaren balizko espezifikotasuna beste izaki bizidun batzuekin (animaliekin), kultura desberdinak praktikatzen dituzten beste gizaki batzuekin eta baita jainkoarekin ere kontrastean bilatu da. Lehenengo bi konparazioetatik abiatuta, gizakia unitate biokultural gisa ulertu da. Azken ikuspegitik, teologia kristaua eroso sentitu da gizakia Jainkoaren irudira eta antzera sortutako izaki gisa ulertzeko.

Hala ere, egon liteke gizakiaren kontzeptu estatikorik? Edo eraikuntza historikoa eta kulturala da, eta, beraz, dinamikoa? Azken hamarkadetan, badirudi gizakia inoiz baino gehiago sentitzen dela izaki problematiko eta eszeptiko samar gisa, bere izatea behar bezala definitzera iristeko aukerari dagokionez. Genero ikuspegiari buruzko planteamendu berriek, adimen artifizialaren erronkek eta transhumanismo gisa ezagutzen denaren proposamenek gizakia benetan zer den galdetzen dute. Egon liteke gizakiaren kontzepturik, nahiz eta gutxienekoa, zeharkakoa eta guztiek partekatzen dutena izan? Zer ekarpen egin diezaioke teologiak eztabaida horri?

Mahai inguruak eta mintegiak

Jardunaldietan hiru mahai inguru egongo dira, guztiak 19:00etan, Garate Aretoan, eta bi mintegi. Zehazki, otsailaren 27an, “Hainbat ikuspegi antropologiko” gaia landuko da. Antropologia musulmana azalduko da, Hithem Abduhaleem Lubbadeh Psikologian eta Psikoterapeuta Transkulturalean doktorearen eskutik; antropologia ebanjelikoa, Julio Martínez Jiménez Euskal Herriko Kontseilu Ebanjelikoko presidentearekin; LGTBI+ antropologia, Jose Ángel Romo Betania Komunitateko ordezkariarekin; genero ikuspegiko antropologia, María López Belloso Deustuko Unibertsitateko GEARING ROLES (H2020) proiektuko ikertzaile elkartuak eskainiko duena. Francisco José Ruiz Pérez Teologiako dekanoak moderatuko du ekitaldia.

Otsailaren 28an, berriz, “La identidad de lo Humano en cuestión desde los retos de la perspectiva de género, la inteligencia artificial y las teorías trans/post-humanistas Artificial y el Transhumanismo” hitzaldia eskainiko du Carlos Beorlegi irakasleak. Azkenik, otsailaren 29an, gaiaz hitz egingo da. Humanismo berri baten bila. Kristau antropologiaren ibilera nekeza genero ikuspegiaren, adimen artifizialaren eta transhumanismoaren begirada berriekin batera, Teologia Fakultateko Roberto Noriegarekin.

Mintegiei dagokienez, otsailaren 28an “Materialen nekea” izeneko mintegia egingo da. Gizakiaren helburua (k) eta printzipio teknosozial praktikoak Patxi Lanceros Filosofia irakaslearekin eta Javier Puente ikaslearekin. Eta otsailaren 29an beste bat, “Etorkizunerako zubiak eraikitzea, inklusiboki giza izaerari eta guztion ongiari buruz deliberatuz, historiaren egungo bidegurutzeetan”, Deustuko Roberto Noriega, Miguel Ramón Viguri eta Iziar Basterretxea irakasleekin.

Informazio gehiago jardunaldietako webgunean.

Iruzkin bat

1. Soy egresado del máster dirección y gestión de centros educativos en 2017.

Me gustaría adquirir material e información sobre las ponencias “Teologías y nuevas antropologías”

Agradezco muchísimo,