Ingurumen jasangarritasuna eta erresilientzia itsas garraioan

2023/01/12
Sede Deusto Business School Madrid. Castelló, 76 – 28006 Madrid

Urtarrilaren 12an, Madrilen, jardunaldia egingo dugu EUSKAL Taldearekin lankidetzan, “Ingurumen jasangarritasuna eta erresilientzia: itsas garraioarekin lotutako egungo eta etorkizuneko erronkak” izenburupean.

Ekitaldian izango dira, besteak beste, Olatz Landa Derandein Fundazioko proiektu arduraduna, Inmaculada Ugartetxe Uniport Bilbaoko zuzendaria eta Ismael Barriuso Intermodal Forwardingeko Prozesu eta Jasangarritasun zuzendaria.

Jardunaldi honetan itsas sektorearekin lotutako egungo eta etorkizuneko erronkak ezagutuko ditugu, Europako Itun Berdearen helburuak lortu ahal izateko eta karbonoaren neutraltasunerantz aurrera egiteko. Arau-garapenez, itsas garraioari aplika dakizkiokeen neurri jasangarriez, balio-katearen barruko deskarbonizazioaren erronkez eta aukerez, eta gaur egun sektoreak dituen aliantza eta erantzunez hitz egingo dugu, besteak beste. Hori guztia EUSKAL Taldearekin dugun lankidetza-ildoaren barruan, “Merkantzien logistika eta garraioa birpentsatzea 2030 Agendaren esparruan” izenburupean.

Itsas garraioak funtsezko zeregina betetzen du eta horrela jarraituko du munduko eta Europako merkataritzan eta ekonomian. Itsas garraioak azken urteotan ingurumen aztarna hobetu duen arren, erronka handiei aurre egiten jarraitzen du deskarbonizazioari eta kutsaduraren murrizketari dagokienez.

Europako Ingurumen Agentziak eta Itsas Segurtasunerako Europako Agentziak 2021ean egindako txostenaren arabera, ontziek Europar Batasuneko garraio sektoretik datozen berotegi efektuko gasen isurketa guztien % 13,5 ekoizten dute. Zalantzarik gabe, sektore horrek zuzeneko inpaktuak ditu berotze globalean, berotegi efektuko gasen emisioak direla eta, besteak beste, ingurumenean duen eragina dela eta (kutsadura atmosferikoa, urpeko zarata, espezie aloktonoak, hidrokarburo elektrikoen bidezko kutsadura). Baina ez dugu ahaztu behar klima-aldaketak eragiten dituen ondorioek sektorean bertan ere eragina dutela, besteak beste, urakanen, lehorteen eta ur-mailaren igoeraren ondorioz itsas garraioan kostuak eta disrupzioak areagotuz.

Klima-aldaketak eta beharrezkoa den deskarbonizazioak logistika eta salgaien garraioa birpentsatzera garamatza, sektore jasangarriagoa, adimentsuagoa eta erresilienteagoa lortzeko. Zalantzarik gabe, itsas garraioan ez ezik, sektorearen inguruko ekosistema osoan — portuetatik ontzigintzaren sektoreraino, bidaltzaileetatik hasi eta finantza-sektore publiko eta pribatuetara.

Izena emateko…