VI. Segurtasun eta Garapen Jardunaldia: “Ukraina: ziklo aldaketa nazioarteko harremanetan?”

VI. Segurtasun eta Garapen Jardunaldia:
2023/10/19
Ellacuria aretoa. Calle de Ramón Rubial, 1 48009 Bilbao

Data: 2023ko urriaren 19a, 09:30-13:30
Lekua: Ellacuria aretoa (Deustuko Unibertsitateko Bilboko campuseko CRAI liburutegia).

Deustuko Unibertsitateko Nazioarteko Harremanen eta Enpresa Diplomaziaren Masterrak antolatzen du, eta Defentsa Ministerioak finantzatzen du.

Izena emateko

2022ko hasieran, Errusiak Krimea anexionatu eta Ukraina ekialdeko Donbas eskualdean separatistak babesten hasi zenean, tentsio latenteen gorakada baten ondoren, Errusiak Ukraina inbaditzeko erabakia hartu zuen. Kievek nazioarteko laguntza bilatu zuen, bereziki Mendebaldean, Moskuren ekintza gaitzetsi baitzuen, inbasioak nazioarteko krisi batean gora egiten zuen bitartean. Inbasiotik hemeretzi hilabetera, Errusiak Ukrainako hirien aurka egindako erasoek aurrera jarraitzen dute, Ukrainako kontraerasoak oso astiro eta negua aurrera doan bitartean.

Ukrainako gatazkak zeregin garrantzitsua izan du historikoki segurtasun globalaren arloan, baina gaur egun potentzia handien arteko lehia berrituaren irudikapena bihurtu da, eta, analista askoren ustez, nazioarteko harremanen hurrengo hamarkadetan nagusi izan daiteke.

Errusiaren inbasioa inflexio puntu historikoa izan zen Europako segurtasunerako, Ukrainak bultzada hartu zuen, mendebaldeko bloke politikoekin bat egiteko, Europar Batasuna (EB) eta Ipar Atlantikoko Itunaren Erakundea (NATO) barne. Inbasioa Putin presidentearen akats estrategikoa izan ote zen hasierako eztabaidatik haratago, adituek zalantzan jartzen dute ebazpen diplomatikoa hurbil egotea, eta planteatzen dute Errusiak suntsipen handiko armak erabil ditzakeela.

Segurtasun klasikoko kontuez gain, gerrak inflazio arriskua eragin du merkatuetan, salgaiak eta lehengai errusiarrak blokeatzen dituzten zehapen erregimenak, merkataritza akordioak mugatzen dituzte eta, batez ere, Ukrainan eta Ukrainatik kanpo ondorio suntsitzaileenetako batzuk okertzeko mehatxua egin du, elikagaien segurtasunaren arloko krisiak erakusten duen bezala.

Jardunaldiaren programa

09: 30-09: 45 | Irekiera eta aurkezpena

• Ekitaldiaren aurkezpena: Sergio Caballero (Deustuko Unibertsitatea)
  • TBC: Agintariak Deustuko Unibertsitatea
  • Ricardo Valdés Fernández (Defentsa Ministerioko Analisi Geopolitikoaren Arloko burua)

10:00-11:45 | 1. Mahai-ingurua: “Ukrainako gerraren eragina nazioarteko harremanetan: ziklo aldaketa? “

• Moderatzailea: Iñigo Arbiol Oñate (Deustuko Unibertsitatea)
  • José Antonio Sanahuja (Madrilgo Unibertsitate Konplutentsea)
  • Alberto Priego (Comillas Unibertsitate Pontifikala)
  • Hanna Shelest (Security Studies Program Zuzendaria of Ukranian PRISM Foreign Policy Council)

11:45-13:30 | 2. Mahai-ingurua: “Gerraren inpaktu eta ondorio globalak: Zeri egin behar diogu aurre?

• Moderatzailea: Sergio Caballero (Deustuko Unibertsitatea)
  • Ruth Ferrero (Madrilgo Unibertsitate Konplutentsea)
  • Carlota G. Encina (Elkano Errege Institutua)
  • Borja Las Heras (Senior Fellow Centre for European Policy Analysis (CEPA))