Herrialde Indigenei buruzko Diziplina ugariko VIII. Topaketa. Aniztasun juridikoaren dilemak

2017/06/01 – 2017/06/02
Garate aretoa. Unibertsitate etorbidea 24 48007 Bilbao

Aniztasun juridikoan bi sistema juridiko autonomo desberdin aritzen dira dialektikan gurutzatuta, baina elkarrekin bizi dira esparru sozial berean, eta bakoitzak bere balioa du oinarri, baliozkotasun eta zilegitasunari dagokionez. Zuzenbide indigena propioa dagoela onartzea izan da herri indigenen aurrerapenik handienetarikoa azken hamarkadatan, bai barrura begira, bai nazioartean.

Sistema juridiko indigenak bizirik irauteko borrokan aritu dira mendeetan zehar, Estatuek euren ordenamendu juridiko hegemonikoa inposatu eta indigenen Eskubideak “kolonizatzea” lortu zuten testuinguruan. Herrialde askotako Konstituzioek, Herrialde Indigenen eta Tribalen 169. Hitzarmenak eta Herri Indigenen Eskubideei buruzko Nazio Batuen Adierazpenak (2007) sistema juridiko indigenen legezkotasuna aitortzen dute, baina nazioartean babesten diren giza eskubideak jartzen dituzte mugatzat sistema juridiko horiek aplikatzeko. ESTE

Topaketa honen helburua da aztertzea Indigenen eskubideak berreskuratzeko prozesua eta planteatzen diren dilema sozial, politiko eta komunitarioak sistema juridiko horiek Estatu Eskubidea eta Giza Eskubideen Nazioarteko Eskubidearekin batera bizi behar dutenean.

Gai hauek izango dira Topaketaren ardatz:

– Aniztasun juridikoa eta kolonialismo berriak

– Indigenen Eskubideen eta Estatuko Eskubideen arteko bizikidetza eta koordinazioa.

– Justizia aplikatzeko sistema indigenak.

– Zuzenbide indigena eta emakume indigenen eskubideak

– Herri indigenei buruzko Jurisprudentzia

– Zuzenbide indigena, kulturartekotasuna eta giza eskubideak

– Latinoamerikako konstituzionalismo berria eta Aniztasun Juridikoa

Komunikazioa aurkezteko interesa dutenek laburpena bidali beharko dute (gehienez 300 hitz), eta CV laburra, gaztelaniaz, euskaraz eta ingelesez, martxoaren 20a baino lehen, helbide honetara: jornadaempi@gmail.com. Apirilaren 12an jakinaraziko da proposamena onartua izan den ala ez.

Informazio gehiago eta programa: hemen.

2 iruzkinak

1. Me interesa la propuesta, la idea y la temática que se planifica por que son temas que hacen a la realidad la actualidad demanda abordar esos temas q urgen.

2. Estimados:
    Soy el primer escritor indígena argentino. Solicito de su gentileza, si es que está a su alcance, me informen en qué evento sobre pueblos indígenas puedo presentar mi libro Inkariuma. Manual de acción política indígena.
    Agradecido