SNOLA webinarra: Interpretagarritasuna eta argigarritasuna adimen artifizialean Enrique Onievarekin

2020/10/14
online

Webinarra Enrique Onievarekin (Deustuko Unibertsitatea) SNOLA sarearentzat (https://snola.es/).

Laburpena: Adimen artifizialaren arloan, aurrerapen handiak egin dira azken hamarkadan, Machine Learning eta Deep Learningek bultzatuta, eta esparru askotan aplikatu dugu bere potentziala, Industriako hainbat eremutan, teknologian, osasunean, zientzian eta beste askotan. Arloaren helburu nagusia izan da mundu errealeko arazoei heltzea eta horiek konpontzea, zeregin konplexuak automatizatzea eta gure bizitza errazagoa eta hobea egitea. Erabilitako algoritmoek agerian ez dauden patroiak eta harremanak ikasten dituzte datuetan, eta, beraz, algoritmoak nola funtzionatzen duen azaltzea erronka handia izaten da. Bereziki, erabakiak hartzea eta aukerak egitea delikatua izanik pertsonengan eragina izan dezakeen eremuetan. Algoritmoen interpretagarritasunaren eta argigarritasunaren helburua erabaki hori zergatik eta nola hartzen den ulertzea eta azaltzea da. Mintegi honetan, ereduen interpretagarritasunari eta argigarritasunari buruzko oinarrizko gaiak landuko ditugu.

Hizlaria: Enrique Onieva – https://www.linkedin.com/in/enriqueonieva/Bibliografía: Enrique Onieva adimen artifizialeko, ikaskuntza automatikoko eta Big Datako irakaslea da Deustuko Unibertsitatean, baita Garraioko, Mugikortasuneko eta Smart Citieseko Sistema Adimendunetako ikertzailea ere Deustu-SmartMobility Unitatean. Big Data eta Business Intelligence programen zuzendaria da, baita Ingeniaritza Fakultateko Informazioaren Gizarterako eta Garapen Jasangarrirako Ingeniaritzako Doktorego Programaren zuzendaria ere. 25 ikerketa-proiektutan baino gehiagotan parte hartu du eta izan da arduraduna. Bestek beste, CYBERCARS-2 (6PM), ICSI (7PM) y PostLowCit (CEF-Transport), TIMON, Drive2theFuture eta LOGISTAR (H2020). 100 artikulu zientifiko baino gehiagoren egilea da. Ikerketan duen interesa adimen artifiziala gizartean eragina duten esparruetan aplikatzean oinarritzen da, logika lausoan, eboluzioaren optimizazioan, ikaskuntza automatikoan eta deep learningean oinarritutako erabakiak hartzean barne.

SNOLA (Spanish Network Of Learning Analytics)

Izena emateko